Etiketter

torsdag 11 oktober 2012

No byggnader

Det fungerade hyfsat bra när jag skulle göra ritningarna. Det gick lite sämre när jag skulle göra modellen för att limmet inte fastnade och allt gled isär. Jag tyckte att modellen blev lite konstig.

Jag kunde ha väntat lite med limmet så allt han stelna så att allt inte skulle ha glidit isär och det blivit fel.
Jag gjorde min modell högre än själva ritningen så att det skulle blir lite högre och den blev inte lika exact som jag hade tänkt mig.
Jag tror att det skulle blir lite problem om vi byggde min modell för att den är lite ostadig för att allt inte sitter ihop. Och på visa modeller skulle vi behöva såga ganska mycket och det blir rätt svårt.

Vi kan fixa problemen genom att sätta ihop kanterna på in modell så att den blir stadig.

Leca block är gjord av lera som bränns i en ugn och blir små lättklinker kulor som man sätter ihop till leca block. Lättklinker används som värmeisolerande så det är possetivt. Det negativa är att det ser fullt ut och att det kanske inte är lika hollbart som annat matrial.

Vi har börjat använda leca block för att det är lätt att tillverka och det finns mycket av det. Vi lägger pust på för att det ska se finare ut och för att det ska isolera bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar