Etiketter

fredag 9 november 2012

Gud vad pinsamt

Ett sportlov hade vi åkt till Trysil i Norge med mina kompisar Jonathan, Felix och Filip för att åka skidor. Första dagen så åkte vi till skidbacken och började åka. Min kompis Jonathan  åkte först för han hade åkt skidor längst. När han skulle börja åka sa han "se och lär" sen åkte han ner för backen. Då vi kom fram till honom så låg han ner för att han hade trillat över en rot. Och alla skrattade hela dagen åt honom.

 På kvällen hade vi alltid en röstning om vem som hade trillat roligast, och den som hade trillat mest fick en väst som man var tvungen att ha nästa dag när vi åkte. Västen var gul med en massa reflexer på och massa namn som andra personer hade skrivit efter att de haft den på sig. Alla röstade på Jonathan så han fick den, och nästa dag så fick han åka med den hela dagen. Det såg roligt ut för att han är så lång.

 Men samma dag så skulle vi åka en lite svårare backe, och jag är inte så jättebra på att åka skidor så jag åkte sist. När vi började åka ner för den så åkte Jonathan först eftersom han var bäst på att åka, och sen åkte Filip och Felix. Det gick riktigt snabbt för Filip och Felix för att dem så korta. Och sen var det min tur. Jag började åka lite långsammare sen så gick det snabbare och snabbare. Tillslut så kunde jag inte hålla kontrollen (det kändes riktigt läskigt) och jag åkte ut i skogen, faceplantade, gled tre meter in i en gran och all snö från granen landade på mig. Alla undrade var jag var för att jag hade ju åkt sist. Så till slut hittade de mig under all snö och jag skrattade riktigt mycket för att jag hade misslyckats så mycket.

På kvällen så skulle vi rösta igen men nu var det mellan mig och en kille. Den andra killen hade sett en tjej i backen och tänkte visa hur duktig han var. Det slutade med att han hade åkt på ett gupp och hade landad på tjejen och det blev väldigt pinsamt. Så antingen så skulle han vinna den eller jag men jag ville inte vinna västen. Men alla mina kompisar tyckte att jag hade trillat roligast så jag vann. Hela nästa dag så fick jag åka med den gula lysande västen, Och det var riktigt pinsamt för alla kollade på mig som att jag var dum i huvudet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar