Etiketter

måndag 28 april 2014

Prao reflektion

Jag har jobbat på Flügger färg. Jag jobbade från 9.00 till 16.00. Jag jobbade med 4 andra. Skillnaden mellan den som tjänade mest och minst var ungefär 3000kr. Jag frågade vem som var skyddsombud men han svarade att alla hade det ansvaret. Jag tyckte jätte mycket om att jobba på flügger. De var väldigt hjälpsamma och var väldigt tydliga med vad jag skulle göra så att det blev mycket lättare.

Jag fick inventera och lära mig hur det funka. Jag fick också lära mig hur man gör när man får en ny leverans och hur man använder deras lagersystem. Jag fick också måla lite saker som behövde målas. Ibland så fanns det inte så mycket att göra så då tog vi det lugnt.

Jag började vid 9 men började nästan aldrig jobba förrän 10 eftersom det inte fanns så mycket att göra innan butiken öppnades. Det var mitt sista val men jag är glad att jag fick det. Jag skulle faktist kunna tänka att jobba där fast anställd. Om man jämför skoldagen och prao. Det är svårt för på praon gjorde jag mycket mer praktiskt arbete och arbetade med tunga burkar. Medan det kanske är jobbigare i skolan eftersom man blir mer stressad när man ska göra mer arbete på mindre tid. Men överallt så var det en bra arbetsplats.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar